منوی بالا را از قسمت نمایش -> فهرست انتخاب کنید

رژیم محتوایی

رژیم محتوایی

رژیم محتوایی

راهنمای تولید محتوا برای وب‌سایت‌های مختلف

رژیم محتوایی به شما یاد می‌دهد که در تولید محتوا برای وب‌سایت خود تنوع را رعایت کنید.

آیا شما اهل رژیم گرفتن هستید؟

امیدوارم شما با لزوم رعایت یک رژیم غذایی سالم آشنا باشید و در برنامه غذایی‌تان مواد مفید و سالم را بگنجانید. در این نوشته می‌خواهم لزوم رعایت یک رژیم محتوایی را به شما بگویم.

رژیم-مرکبات1 رژیم محتوایی

 

چه کسانی نوشته «رژیم محتوایی» را بخوانند؟

این مطلب برای افرادی که صاحب وب‌سایت هستند و افرادی که به شغل تولید محتوا مشغول هستند، مفید و کاربردی است.

می‌دانید که محتوا، باعث پربار شدن وب‌سایت‌های مختلف می‌شود. هر آنچه به نوعی به مخاطب اطلاعاتی را ارائه دهد محتوا است؛ اما هیچ کس از یک محتوای تکراری خوشش نمی‌آید!

چرا رژیم محتوایی نوشته شد؟

همانطور که عاشقان کوکو سبزی هم دوست ندارد هر روز کوکو سبزی بخورند، عاشقان اینفوگرافیک هم دلشان نمی‌خواهد در سایت شما فقط اینفوگرافیک‌ها را ببینند!  بازدیدکنندگان سایت شما از دیدن محتواهای یکتواخت و شبیه هم خسته می‌شوند.

اگر همیشه در وب سایتتان فقط به گذاشتن مقاله بسنده می‌کنید، باید بدانید که گاهی مخاطب دلش می‌خواهد عکسی ببیند، ویدئویی تماشا کند یا در یک نظر‌سنجی شرکت داده شود.

خلاصه این‌که تنوع در همه‌جا خوب است و در برنامه تولید محتوا، خوب‌تر…

برای درک بهتر مطلب، قالب‌های مختلف محتوا را به گروه‌های غذایی شباهت دادم و این مطلب را برای شما نوشتم.

رژیم محتوایی یعنی چه؟

رژیم محتوایی یعنی این‌که به محتوای وب سایت تنوع ببخشید. برای رعایت این رژیم، باید در برنامه ریزی برای تولید محتوای وب سایتتان از انواع قالب‌های محتوا استفاده کنید.

برای درک مطلب باید به محتوا به شکل گروه‌های غذایی نگاه کنید. بدن انسان به همه نوع مواد خوردنی از قبیل لبنیات، غلات، کربوهیدرات، نشاسته، چربی، گوشت و … نیاز دارد. هیچ پزشکی خوردن تنها یک گروه از این خوراکی‌ها را پیشنهاد نمی‌کند.

وب‌سایت شما نیز به انواع قالب‌های محتوا از قبیل نوشته، عکس، فیلم، اینفوگرافیک، پادکست، راهنما، کتاب الکترونیکی و… نیاز دارد.

رعایت تنوع در تولید محتوا باعث می‌شود تا بتوانید از راه‌های مختلف با مخاطبتان ارتباط برقرار کنید. به همین دلیل است که تنوع محتوا یکی از موضوعات مهم در بازاریابی محتوایی است.

برویم به سراغ گروه‌های مختلف محتوا.

با صبحانه‌های محتوایی شروع می‌کنیم!

 

رژیم-مرکبات1 رژیم محتوایی

 

صبحانه های محتوایی : هر روز باید صبحانه بخورید. این شعار پزشکان محتوا درمانی است!

نوشته های کوتاه سایت شما حکمِ صبحانه را دارند. صبحانه‌های محتوایی سریع آماده می‌شوند، سریع مصرف می‌شوند و سایتتان را سر‌زنده و به‌روز نگه می‌دارند. مطالب جذاب وبلاگ شما هم می‌توانند جزو این دسته باشند. صبحانه‌های محتوایی، یکی از موارد ضروری در رژیم محتوایی هستند.

 

سیب زمینی سرخ کرده دوست دارید؟ بله؟ پس بخورید نوش جان، ولی نه زیاد!

رژیم-مرکبات1 رژیم محتوایی

 

سرخ‌کردنی‌های محتوایی : سرخ‌کردنی‌های محتوایی همان اطلاعاتی هستند که اولویت بالایی دارند. این گونه محتواها جذاب و کاربردی هستند؛ ولی هر‌چند وقت یک‌بار تولید می‌شوند. چک لیست‌ها و راهنماهای جامع مثال‌هایی از این دسته هستند. شما می‌توانید هر 2 ماه یک‌بار راهنما تولید کرده و در وب‌سایتتان قرار دهید.

 

کارتون ملوان زبل یادتان هست؟ ملوان زبل با خوردن اسفناج می‌توانست هر دشمنی را شکست دهد. می‌خواهیم ببینیم محتواهای اسفناجی چه نوع محتوایی هستند.

رژیم-مرکبات1 رژیم محتوایی

 

اسفناج های محتوایی : اسفناج، نماینده محتواهای مغذی است. شما باید اسفناج را در برنامه تولید محتوای خود قرار دهید. یک کتاب الکترونیکی جذاب حکم اسفناج را دارد و تولید آن برای پیشرفت وب‌سایت شما بسیار اثربخش خواهد بود.

 

حالا می رسیم به کیک های شکلاتی!

رژیم-مرکبات1 رژیم محتوایی

 

کیک‌های شکلاتی محتوایی : کیک‌های شکلاتی نماد قسمت‌های باحال، شاد و سبک محتوای شما هستند. اینفوگرافیک‎های جذاب و ویدئوهای باکیفیت همان کیک‌های شکلاتی برای وب سایت شما هستند. کاربران این خوراکی‌های خوشمزه را دوست دارند و از آن‌ها استقبال می‌کنند. به همین دلیل است که در شبکه‌های اجتماعی کیک‌های شکلاتی بیشتر از دیگر خوراکی‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند.

 

نوبتِ سس تند و آتشین محتوا شده است. مراقب این نوع محتواها باشید!

رژیم-مرکبات1 رژیم محتوایی

 

سس فلفل تند محتوایی : سس تند، نماینده محتوایی است که کمی ادویه به آن اضافه و تندش کرده‌ایم. سس تند محتوایی خواننده را به چالش می کشاند، از او سوال‌های سخت می پرسد و او را برای جواب دادن تحریک می‌کند. برگزاری یک مسابقه هیجان‌انگیز می‌تواند همان سس تند محتوایی شما باشد. در تولید این نوع از محتواها دقت کنید و از بیان موضوعات بی‌ربط خودداری کنید تا مخاطب از درگیر شدن با آن هراسی به دل راه ندهد.

برای مطالب و محتوای وب‌سایت خود چه رژیمی در نظر گرفته‌اید؟

حالا نوبت شماست، فکر کنید و ببینید به وب‌سایت خود دوست دارید چه محتوایی بخورانید. 

شما می‌توانید برای وب‌سایت خود محتوایی به شکل صبحانه، کیک شکلاتی، اسفناج، سرخ کردنی و سس فلفل تند آماده کنید.

در برنامه زمانی تولید محتوای خود تنوعی از گروه‌های مختلف را جای دهید تا مخاطبان بیشتری به مطالب وب‌سایت شما علاقه‌مند شوند.

باز هم تاکید می‌شود که وب‌سایت شما نیز به انواع قالب‌های محتوا از قبیل نوشته، عکس، فیلم، اینفوگرافیک، پادکست، راهنما، کتاب الکترونیکی و… نیاز دارد.

هر زمان که خواستید تقویم‌های تولید محتوا و زمان‌بندی‌های محتوایی وب‌سایتتان را تنظیم کنید، مطالب گفته شده در نوشته رژیم محتوایی را دوباره مرور کنید.

رژیم-مرکبات1 رژیم محتوایی

امیدوارم بدنِ وب‌سایت شما با رعایت این رژیم محتوایی، همیشه سالم و جذاب بماند.

برای دریافت pdf این نوشته بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

برای دریافت نسخه pdf رژیم محتوایی کلیک کنید.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ترس از نوشتن
!خداحافظی کنید

این کتاب کوچک برای این نوشته شده است تا به شما کمک کند که بدون ترس و نگرانی شروع به نوشتن کنید
!همین حالا این کتاب را دانلود کنید
close-link
اینجا کلیک کنید!