منوی بالا را از قسمت نمایش -> فهرست انتخاب کنید

چرا بازاریابی محتوایی مهم است؟

به نظر شما چرا بازاریابی محتوایی مهم است؟

این روزها بازاریابی محتوایی، خیلی سر‌وصدا ایجاد کرده است. بیشتر افراد درباره آن صحبت می‌کنند. مطالب زیادی درباره آن می‌توان پیدا کرد؛ ولی در واقع خیلی از بازاریاب‌ها نمی‌دانند که چگونه بازاریابی محتوایی را تعریف کنند و جایگاهش را به‌عنوان یک قسمت از استراتژی بازاریابی مشخص کنند. شما ابتدا باید بدانید که چرا بازاریابی محتوایی مهم است و بعد به سراغ اجرای اصول آن بروید.

اجرای روش‌های بازاریابی محتوایی، یکی از کلیدهای موفقیت در کسب‌وکارهای اینترنتی است. به همین خاطر این مطلب نوشته شد تا شما را با تعریف بازاریابی محتوایی و اهمیت آن آشنا کند.

تعریف بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی را می‌توان از چندین جنبه تعریف کرد. یکی از توضیحات جامع برای بازاریابی محتوایی این تعریف است:

« بازاریابی محتوایی، یعنی اینکه با تولید محتوای باارزش و مناسب بتوان مخاطبان جدید را جذب و مشتریان فعلی را حفظ کرد. بازاریابی محتوایی قدرتمندترین روش برای تعامل با مخاطب است. »

این تعریف به‌خوبی اهمیت بازاریابی محتوایی را نشان می‌دهد. بازاریابی محتوایی یک استراتژی ارزشمند و پرسود است و باعث موفقیت و پیشرفت کسب‌وکارها خواهد شد.

Sfaturi-despre-optimizarea-SEO-1024x583 چرا بازاریابی محتوایی مهم است؟

چرا بازاریابی محتوایی مهم است؟

چون دنیای دیجیتال امروزه شلوغ و پیچیده شده است. انبوه اطلاعات، وجود دستگاه‌های مختلف برای ارتباط با مخاطب، وجود کانال‌های مختلف برای ارتباط با افراد همگی دست‌به‌دست هم داده تا شناخته شدن در میان دیگر رقبا کار سختی شود. هرکدام از این موارد را توضیح می‌دهیم تا مسئله برایتان روشن‌تر شود:

  • انبوه اطلاعات: اطلاعات زیادی در فضای اینترنت برای مشتریان وجود دارد. مشتریان هرروز صدها یا حتی هزاران پیام دریافت می‌کنند. حالا چه خودشان به‌صورت آنلاین تحقیق کنند، چه پیام‌هایی را از طرف بازاریاب‌ها دریافت کنند و چه ایمیل‌هایی را در صندوق ایمیلشان دریافت کنند. مهم این است که اطلاعات زیادی در فضای اینترنت وجود دارد؛ بنابراین به‌عنوان یک بازاریاب سخت است که در این همهمه صدای خود را به گوش بقیه افراد برسانید.
  • وجود دستگاه‌های مختلف برای ارتباط با مخاطب: ما در دنیای چند دستگاهی زندگی می‌کنیم. نمی‌توان فقط مدعی شد که مردم با رایانه‌های خود به اینترنت وصل می‌شوند. این روزها، مشتریان در لب تابشان می‌چرخند، از لب تاب به سراغ گوشی هوشمند خود می‌روند و بعدازآن با تبلت شان در دنیای اینترنت گشت‌وگذار می‌کنند. افراد به کمک این دستگاه‌ها می‌توانند اطلاعات را همیشه در جیبشان همراه خود داشته باشند و در هر دقیقه و هرزمانی در کل 24 ساعت شبانه‌روز به آن اطلاعات دسترسی داشته باشند. حالا که این‌همه اطلاعات وجود دارد و با کمک دستگاه‌های مختلف راه‌های سریعی برای دسترسی به آن‌ها وجود دارد، کار شما برای شناساندن تجارت خود به دیگران واقعاً کار سختی است.
  • وجود کانال‌های مختلف برای ارتباط با افراد: هم‌اکنون ما در دنیای چند کانالی زندگی می‌کنیم. مشتریان شما نه‌تنها از طریق دستگاه‌های مختلف به اطلاعات دسترسی دارند؛ بلکه از طریق کانال‌های مختلف هم اطلاعات کسب می‌کنند. منظور من از این حرف چیست؟ مشتریان شما در شبکه‌های اجتماعی هستند، در قسمت‌های جستجوی سایت‌ها حضور دارند، در موتورهای جستجوگری مانند google، msn، bing و… هستند. نمی‌توان حضور مخاطب را به یک مکان محدود کرد. واقعاً امروزه کانال‌های زیادی وجود دارند که مشتریان شما به همه آن‌ها دسترسی دارند. به‌عنوان یک بازاریاب، حضورتان در این کانال‌ها و فعالیت کردن در این کانال‌ها بسیار مهم است.

Sfaturi-despre-optimizarea-SEO-1024x583 چرا بازاریابی محتوایی مهم است؟

 

این صحبت‌ها را گفتم تا متوجه شوید که وجود این‌همه اطلاعات در چندین دستگاه دیجیتال و چندین کانال مختلف ارتباطی، باعث شلوغی و پیچیدگی دنیای اینترنت شده است. با این اوصاف، توجه مشتریان به‌جاهای مختلف تقسیم‌شده و سهمی از توجه مخاطب که به شما و پیامتان می‌رسد خیلی کم است.

البته نگران نباشید؛ زیرا بازاریابی محتوایی به شما کمک می‌کند که از این همهمه عبور کرده و مخاطب را متوجه حضور خود کنید. اگر به‌درستی فعالیت کنید، می‌توانید از میان دیگر وب‌سایت‌ها مشتریان خود را پیدا کنید و با آن‌ها صحبت کنید.

در حقیقت، بازاریابی محتوایی مانند سکویی است که شمارا از دیگر رقبا بالاتر می‌آورد و کمکتان می‌کند با صدای بلند بگویید: “من هم در فضای اینترنت حضور دارم، فعالیت می‌کنم و برای رفع نیاز شما، محصولی جدید ساخته‌ام!”

Sfaturi-despre-optimizarea-SEO-1024x583 چرا بازاریابی محتوایی مهم است؟

 

راه‌حل مناسب برای دیده شدن در فضای اینترنت چیست؟

شما با تولید محتوای مناسب و باارزش می‌توانید در تمام کانال‌ها و تمام دستگاه‌ها دیده شوید. تولید محتوا راهی است که باعث می‌شود به یک منبع معتبر و مطمئن تبدیل شوید. البته پس از تولید محتوا با انتشار آگاهانه آن در فضاهای مختلف، می‌توانید توجه مشتریان خود را به کسب‌وکارتان جلب کنید. در واقع شما با بازاریابی محتوایی برند خود را از دیگر برندها تمایز می‌کنید. اگر انواع روش‌های تولید محتوا را یاد بگیرید، نیمی از مسیر بازاریابی محتوایی را طی کرده‌اید. در همین وب‌سایت می‌توانید روش‌های استاندارد تولید محتوا را فرا بگیرید.

 

Sfaturi-despre-optimizarea-SEO-1024x583 چرا بازاریابی محتوایی مهم است؟

چه کسانی باید از بازاریابی محتوایی استفاده کنند؟

بازاریابی محتوایی یکی از روش‌های آسان برای تبلیغات و جذب مشتری است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا مانند مایکروسافت، سیسکو، پپسی و… از بازاریابی محتوایی برای شناساندن تجارت خود استفاده می‌کنند. علاوه بر کسب‌وکارهای بزرگ، مشاغل کوچک نیز به اهمیت و راحتی بازاریابی محتوایی پی برده‌اند.

درمجموع فرقی ندارد که چه کسب‌وکاری دارید، خواه یک مدرس، خواه یک هنرمند، تولیدکننده یا کارخانه‌دار و … اگر در اینترنت و فضای مجازی فعالیت می‌کنید، باید دیده شوید و برای دیده شدن به بازاریابی محتوا نیاز دارید.

امیدوارم که با خواندن این مطلب توانسته باشم شمارا با اهمیت بازاریابی محتوایی آشنا کرده باشم. در دیگر مقالات تحریریاد ترفندهای بازاریابی محتوایی را برای شما توضیح خواهیم داد. از شما می‌خواهم برای پیشرفت کسب‌وکار اینترنتی خود برنامه‌ریزی کنید و روش‌های بازاریابی محتوایی را اجرا کنید.

صحبت‌هایم را با نقل‌قولی از seth godin به اتمام می‌رسانم که معتقد است:” بازاریابی محتوایی فقط برای رشد آینده کسب‌وکارها نیست؛ بلکه برای پیشرفت امروز هم هست.”

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ترس از نوشتن
!خداحافظی کنید

این کتاب کوچک برای این نوشته شده است تا به شما کمک کند که بدون ترس و نگرانی شروع به نوشتن کنید
!همین حالا این کتاب را دانلود کنید
close-link
اینجا کلیک کنید!